„Контемплација” – изложба на Јехона Ајрадини

19.06.2024 08:32
 „Контемплација” – изложба на Јехона Ајрадини

Вечерва, 19 јуни (среда), во во Културно информативниот центар во Скопје, со почеток во 20 часот, ќе биде отворена изложбата на уметницата Јехона Ајрадини насловена „Контемплација“.

Насловот „Контемплација” сугерира на медитативен ангажман со уметнички дела. Ги поканува гледачите длабоко да размислуваат и да разгледаат слоеви на значење надвор од непосредното визуелно искуство. Експерименталната апстракција се усогласува со овој интроспективен пристап, бидејќи често бара од гледачите да ја интерпретираат уметноста на лично ниво, потпирајќи се на сопствените мисли, чувства и искуства.

Визуелните елементи во експерименталната апстракција, традиционалното претставување зазема втор план за истражување на формата, бојата, линијата, тонот и текстурата. Во своите дела Јехона Ајрадини ги користи овие елементи на иновативни начини за да предизвика медитација кадешто отсуството на различни фигури или пејзажи означува дека фокусот е на интеракцијата помеѓу овие елементи, создавајќи визуелен јазик кој зборува со потсвеста. Апстрактната уметност овозможува единствен емотивен дијалог помеѓу уметничкото дело и гледачот. Секое парче служи како катализатор за индивидуална емотивна реакција, која може да биде разновидна како и самите гледачи.

Експерименталната природа на Јехона вклучува неконвенционални техники или материјали, каде што таа манипулира со медиумот за да постигне одредени текстури или ефекти што и е точка на интерес, додавајќи длабочина или сложеност на искуството на гледачот со самото дело.
Во контекст на изложбата, овие слики делуваат како катализатор за медитација, поттикнувајќи ги гледачите да застанат и да размислуваат за сопствените внатрешни пејзажи. Тоа е визуелен приказ на самиот чин на контемплација – длабок, повеќеслоен и многу личен.

Овие дела се длабоко истражување на апстрактното царство, каде бојата и формата се спојуваат за да предизвикаат интроспекција. Хоризонталните ленти на бои, кои се движат од длабоки црни и сини до земјени кафеави и впечатлив окер, сугерираат пејзаж на умот наместо на физичкиот свет. Црните делови, кои потсетуваат на празнини или сенки, остро се контрастни со полесните области, можеби претставуваат осветлување или јасност во процесот на размислување.