Хомосексуалност: аргументот за неприродноста (1)

27.10.2011 13:04
Хомосексуалност: аргументот за неприродноста (1)

„Неприродноста“ која се припишува на хомосексуалноста нè наведува да се запрашаме за значењето на поимите како што се природа, природно итн. Теолозите и другите моралисти сметаат дека хомосексуалниот чин ги нарушува природните закони, што го прави неморален, па затоа треба да биде забранет од страна на државата.

Зборот природа во себе содржи непрецизност која може да доведе до сериозни недоразбирања. Кога за нешто се вели дека е природно или во склад со природните закони, тоа може да значи две нешта: (1) дека тоа е нешто во склад со дескриптивните закони на природата или (2) дека не е вештачко т.е. дека човекот со своја волја или средства не влијаел врз процесите или состојбите на нештата онакви какви што се, или какви што би можеле да бидат без неговите интервенции.

1. Дескриптивните природни закони

Природните закони, онака како што научниците ги сфаќаат, се разликуваат од човечките закони. Првите се исклучиво дескриптивни, додека вторите се прескриптивни. Кога некој научник вели дека водата врие на 100 степени Целзиусови, или дека зафатнината на гасот е директно пропорционална со температурата и обратно пропорционална од притисокот на кој гасот е изложен, тој едноставно мисли, врз основа на документирани и проверливи докази, дека обичната вода во нормални околности секогаш ќе зоврие кога ќе се доведе до температура од 100 степени Целзиусови, како и дека зафатнината на гасот секогаш ќе се зголемува со зголемување на температурата, а со зголемувањето на притисокот секогаш ќе се намалува.

Овие „закони“ едноставно го опишуваат начинот на кој физичките супстанци навистина се однесуваат. Тие се разликуваат од локалните и државните закони зашто не го пропишуваат начинот на однесување. За разлика од човечките закони, природните закони не ги има донесено никакво законодавно тело; тие не се предложени за во некој следен миг да стапат на сила; тие никого на ништо не обврзуваат; нивното „кршење“ за последица нема никакви „санкции“, ниту е предвидена некоја награда за нивното „почитување“ или однесување „во склад“ со нив. Кога научникот ќе каже дека воздухот во автомобилската гума се однесува во склад со законите што важат за супстанците во гасовита агрегатна состојба, тој не сака да каже дека споменатиот гас, кој претходно е известен за тоа дека треба да се однесува на одреден начин, се однесува онака како што се очекува од него, ако условите се задоволени. Тој пред сè мисли на дека воздухот во гумата ќе се однесува онака како што би се донесувал секој друг гас.

Кога се вели дека законот на Бојл го „регулира“ однесувањето на гасовите, тоа едноставно значи дека гасовите, што е фактичка состојба на нештата, се однесуваат во склад со законот на Бојл, како и дека законот н Бојл ни помага да предвидиме како точно ќе се однесува одредено количество гас ако неговиот притисок се зголемува; во овој случај не постои намера да се каже дека некаков божествен глас во еден миг им наредил на гасовите да го почитуваат законот на Бојл и дека во склад со таа одлука, ќе биде именуван некој невидлив полицаец кој ќе ги казнува сите оние гасови што ќе го прекршат божествениот указ. Научниците сметаат дека нема смисла да се зборува за кршење на природните закони.

Во случај навистина да постојат исклучоци од таканаречените природни закони, таквите исклучоци би барале промена на описите на тие феномени, и би излегло дека конкретниот закон всушност не е никаков закон. Природните закони се ревидираат со секое откритие на новите феномени, што бара дополнителни објаснувања, за законот повеќе да одговара на вистинската состојба на нештата. Основната разлика меѓу природните и човековите закони е фактот дека овие вториве периодично ги ревидира група законодавци чија задача не е да го опише човековото однесување, туку да пропише какво тоа би требало да биде.

2. Вештачкото како форма на неприродното

Кога велиме дека нешто не е природно, тоа значи дека тоа нешто го создал човекот. Мојата машина за пишување не е предмет настанат по природен пат, зашто материјалите од кои таа е направена се променети, веќе не се онакви какви што биле пред појавувањето на човекот; со низа хемиски, физички и механички постапки почетните супстанци се променети во некои други супстанци. Почетните супстанци се реорганизирани во нова целина која значително се разликува од онаа природната. Накусо, мојата машина за пишување е нешто вештачко. Истото важи и со облеката што ја носам на своите предавања; таа во значајна мерка е променета во однос на состојбата во која е најдена во природата; дури ни тоа што јас на своите предавања носам облека не е природно, зашто јас во својата природна состојба, пред додавањето на какви било вештачки нешта и пред каква било човечка интервенција на почетната состојба на нештата, сум бил гол.

Бидејќи човечките закони се вештачки конвенции кои за цел имаат одредена контрола врз човековите природни инклинации и склоности, и тие можат да се сметаат за неприродно. Кога теолозите и моралистите зборуваат за хомосексуалноста, контрацепцијата, абортусот и другите форми на човечко однесување како за нешто неприродно и тврдат дека заради тоа ваквото однесување треба да се смета за погрешно, со кое значење тие ја употребуваат придавката неприродно? Дали сакаат да кажат дека хомосексуалното однесување и употребата на средствата за контрацепција е во спротивност со законите на природата со кои науката се занимава, дали сакаат да кажат дека постојат вештачки форми на однесување, или да кажат дека природното/неприродното во нивната употреба имаат некое трето значење?

Нивното тврдење сигурно не може да значи дека хомосексуалното однесување ги крши природните закони во онаа прва смисла, зашто, како што веќе истакнавме, невозможно е да се кршат природните закони во таа смисла. Бидејќи тие закони се исклучително дескриптивни, т.е. само го опишуваат она што навистина се случува во природата, тие би морале да го вклучуваат и хомосексуалното однесување бидејќи и тоа навистина е присутно. Дури и кога заговорниците на теолошкото тврдење за неприродноста на хомосексуалноста би се повикале на статистичките истражувања истакнувајќи дека таквото однесување не е нормално од статистичка гледна точка, а со самото тоа не е во склад со природните закони – нивните противници би ги имале сите права да укажат на тоа дека секој природен закон мора да ги вклучува и сите статистички девијации, како и тоа дека природните закони, бидејќи се дескриптивни, не обврзуваат на ништо. Тие исто така можат да истакнат и дека, според најпрофесионалните статистички истражувања, половината од мажите во Америка во некој период од својот живот стапиле во хомосексуална врска, како и тоа дека голем процент од американските мажи остваруваат исклучиво хомосексуални врски во текот на релативно долг период од животот; од тоа би следело дека таквото однесување е природно за нив, во споменатата смисла на придавката природно, без разлика на статистичката застапеност.

Ако оние кои тврдат дека хомосексуалноста е неприродна го користат терминот во друга смисла, не гледам зошто дигаат толку прав. Секако, разминувањето со природата не е, во таа смисла, суштински погрешно (ако така сакаме да формулираме). Вештачките нешта често се многу подобри од природните.

Вештачките куќи, како што се чини, се многу посоодветни за живот и подобро влијаат врз животниот век на човекот и здравјето од пештерите и другите природни засолништа. Очигледни се и предностите од употребата на некои не-природни (т. е. вештачки) добра, како што се облеката, книгите, но и мебелот. Иако ни е дозволено да фантазираме за идиличното враќање кон природата, набрзо би откриле (како што тоа беше случајот со обидот на Торо да избега од извештачената цивилизација) дека иглите, ткаенините, ножовите, кибритот, плуговите, шајките и многу други производи на човековата рака – се неопходни за живот. Би откриле, како што Платон рече во „Држава“, дека ниеден човек не е вистински самодоволен. Некои од нуспроизводите на индустријата се многу непожелни, но ни тие, ниту индустријата сама по себе не е суштински лоша, иако спаѓаат во категоријата на неприродното во веќе обработената смисла на зборот.

Мешањето во природата само по себе не е лошо. Природата, според зборовите на некои автори, мора да биде скротена. Во некои случаи човекот мора да ја набљудува како непријател кој мора да биде покорен. Ако природата ја препуштиме на нејзините текови, без каква било вмешаност на човекот, човековата раса би ја уништиле болестите, инвазијата на инсектите, луѓето би биле врзани за местото на кое се родени, без каква било можност за брза комуникација или транспорт, би биле препуштени на милост и немилост на непријатните појави какви што се ветерот, временските непогоди, поплавите или пожарите зашто не би имале никакви средства да и’ се спротивстават.

Мешањето во природните текови, борбата со природата, употребата на човечката волја, разумот и вештините за да се спречат последиците на она што евентуално би се случило, исклучиво се човекови способности, кои не можат да бидат осудени затоа што прават нешто што не е природно.

Тешко дека хомосексуалното однесување може да се квалификува како неприродно во таа смисла. Во таквото однесување нема ништо вештачко. Напротив, многу е природно за оние што го практикуваат. Но, дури и да не е така, дури и тоа да е целосно вештачко, тоа само по себе не е доволно за нивна осуда.

Затоа се чини дека оние кои ја осудуваат хомосексуалноста како неприроден начин на однесување имаат некое свое значење на зборот неприродно, значење кое не ја покрива ниедна од наведените дефиниции. Третото можно значење е следното:

Вториот дел од текстот е достапен на следниот линк.

Извор: Burton Leiser, Liberty, Justice and Morals: Contemporary Value Conflicts, 1979.

Слики: Гистав Моро

"Мојата машина за пишување ",

"Мојата машина за пишување ", многу симпатичен момент, уште ако навистина има авторот машина за пишување- поштуем! А за темата природно-неприродно, апсолутно се согласувам. Лицемерно е колку религиите ја осудуваат хомосексуалноста!

черноземски доаѓа кај пастир

черноземски доаѓа кај пастир у блада. ја бара сликата на метата за овој месец. пастир збори на телефон со пакистан, но ја става раката на слушалка и:

прати ја изјавата на кроасана мазната курвалич во која се зборува за психотропни супстанци, сиромаштија и кокаинскиот наркобос скарфејс, рече ликот.

кроасанот со кур измазнета е пратеничка од редовите на нацистичката екипа, продолжи тој.

ни смета. се занимава со недозволена трговија на бело робје, конкретно шверц со висока класа проститутки за богаташи, со кокаин и го продава нејзиното тело, рече неименуваниот.

ние сме хомосексуалци, имаме педерски устав и све тоа, она смета, рече секташот.

пастир го свршува муабетот со пакистан и радосен тргнува кон черниот. се гледаат у очи овие, се гушкаат и пастир преминува у телото на черниот преку преминот. мудата на пастирот чуват стража, додека курот влага у шупак. черноземски ко черноземски, убица, не размислуе за последици, туку да смири психопатска потреба. пастир тоа го знае, но сака да гледа како се извршува убиство. хибридоф од черниотпастир тргнува да убива.

главата на нарко картелот е у оваа зграда, рече измазнетата прститутка на микрофон дилдото у парламент. го пуши микрофонот ко кур од порно филмови тврдо го лапа, го лиже им се дигаат курови на аљ хамети и аљ пачино, а шапута тарифи се навлажнуе.

скарфејс на мојата пичка се качи, али тоа не возбудуе поеќе. сиромаштија и проституција иде едно со друго, рече таа.

шмркаат бел прав у овој момент, рече таа.

пљука према шекерна приказна, а шекерните локни се топат. шекерот тргнува да мавне шамар, но се кристализира и распаѓа ко сол низ парламент. опозициони мајмуни се јазат по парламентарни ѕидови и јадат сијалици, се гаси светло и нишо не се глеа. тоа е ситуација за опозицијата, они се научени да работат у мрак. мазнева бега, пошо глеа мајмуниве ќе и ебат матер. скарфејс се појавува од врата, се сече вертикално со моторна пила и готово со него.

хибридоф чернопастирски земски знае дека проститутката преноќува во холидеј ин, на 6 спрат, соба 617. залез на сонце се дешава, а пастиро земски чрн од кров на холидај ин, возбуден од романтичниот суспенс кој следи, се качува ко пајак по фасадата на хотелот. мудата на пастир чуваат стража. воајери висат на прозор.

мазнева се соблака по црна танга, голи цицки, става оптегната јако оцрнета подвезица, облака црна тврда дванаеска штикла, става црвена перика, писмо ташничето го реди под миш, вади карминот од тамо, истура белото. шмрка со стутуруткана хартија од сто евра пар удара јако. шмрка линиите, а од прозор и влегуе хибрид. на проститутката и се превртуваат очи, а зениците и се позиционираат према мозок. превртени очи, бело. шмрка проститутката, а черноземски ја пипа по кукови, ја приближува, ја залижува, ја лапа. и курвата лапа ебате.

пастир у тој момент се разделуе од черниот пошо ставовите им се различни за битни теми. пастир скака од шести, а тамо припремени вмрофски педери праат перниче од курови и го пречекуваат меко. на курови го пренесуваат до блада.

оваа не виде шо се деси, ама осеќа пипање по пичка. го зема черноземски со две раце, го спакува ко топка и го бута у пичка, ги вади очите од лобања, става периката и оди на работа кај ману.

черноземски од натре пука у темно. пука идиотот неколку пати. куршумите од пичката на проститутката излегуваат, вртат пар пати околу десно колено, праат вител, а косана со вителот управува. измазнета со кур, се шета низ плоштад бара муштерии, а случајни луѓе се заглавуваат во вртлозите, се намалуваат и ги снемува. мазната реши да влезе у еден од витлите и се најде на добро познатото место, на задно седиште на стар сто кец, како шири ноѕе со цицките надвор, искинатите чорапи и штиклите бутнати у гс, а три млади курови од по седумнаесет години ја начекале и и се редат. бело гратис.

черноземски полудува у темниците и си пука у чело. пастир нема да го заборави ова лошо искуство со хетеро педерот.

Хероин, еве во твоја чест,

Хероин, еве во твоја чест, еден (мамлеевски:) спот:

http://okno.mk/node/14515

Брат, не моеш да ми докажеш

Брат, не моеш да ми докажеш дека кур служи за дудлање или за ставање у газ. Кур се знае за што е - за у пичка и понекоаш да мочаш. Истото важи и за пичката - не е природно у пичка да ставиш дрво. Пичката ти го налага најсоодветното и најприродното - курот, зашто физиолошки(природно) гледано, од таму сме настанале. Проблемот е у слободата на човекот, која се разликува од слободата на природата. Човек ако сака може и да нема никакви сексуални искуства, а може и да се ебе само со животни и плус да е педер. Али, се знае за што служи газот, за што служи курот, за што служи пичката, а за што служи дрвото. А тоа што некој ќе избере да биде дендрофил, или некрофил нек се јебе, што да му правиме, само...греота за дрвава бе! - еколозиве што ќе речат!?!!

За шо служи курот бе, куров у

За шо служи курот бе, куров у уста да ти го напикам?! Си ебнал пет-шест пичиња, и сеа доктор по курологија се правиш, ебате куроглавиот! По тебе, курот и пичката служат за мочање, газот за серење, сисата за доење, а гомното? За што служи ебаното гомно? Сум ебел и жени и мажи, не мислам дека сум ни хетеро, ни хомо. Сексуална ориентација: ЕБАЧ. Едноставно, ебам кај ќе стигнам и си терам.

Али знам дека чоек што не ебел маж, не ебел ништо. Лепо е онака, жена да ти офка на кур, и да ти го лигави, но не знаеш како е маж да ти плаче онака набиен, и да бара уште да му го буткаш. Пробај ебни некој па послем пиши.

ti ne si EBAC ti si peder

ti ne si EBAC ti si peder glup ti si za kamenuenje na gej parada pizdati materina pederska i sin ti da place za kur i zet da ti donese

ОкоБоли главаВицФото