Македонија е глина во рацете на дијаспората

16.02.2012 12:32
Македонија е глина во рацете на дијаспората

Al dijaspora to ne bi dala,
tražili bi svoja prava,
zemlju bi naselili opet Balkanci,
opet bi bila puna istih budala.

Onda bi dijaspora dobila svoju dijasporu,
a Mađari i ostali ne bi više kroz nas išli prema moru,
jer na cestama bi bile nove rupe,
nove paravojne trupe,
novi balvani na cesti,
novi šupci, nove puške i novi metci.

Jer grijeh je rodit' djete
tu gdje metci lete,
gdje seljaci prete
i gdje su pametni postali mete.

Edo Maajka, Sevdah o rodama, 2004.

Последниот испад на канадскиот пратеник на дијаспората од редовите на ДПМНЕ во Македонското собрание не е настан кој одново нè враќа кон глупоста. (Се работи за неговото барање да се оддаде минута молчење по повод „смртта на политичката кариера на Тито Петковски“.) Барем не на вообичаениот начин. Тука повеќе се работи за Глупост на мета ниво. Значи, не толку за глупоста на самиот настан, колку за Глупоста на оние кои овозможуваат и дозволуваат глупоста да се манифестира и размножува како таква, имено како Глупост.

Имено, глупоста станува вистински мобилизирачка Глупост, значи вистински опасна и заразна Глупост, кога јавно ќе се обелодени. Во спротивно, таа неизбежно тоне во заборав. Кога нема кој да посведочи за неа, кога таа не влегува во јавниот дискурс, кога останува на немилоста (заборавот) на колоквијалноста, тогаш глупоста не пројавува инфективни тенденции, туку само бенигни дамки врз ткивото на нашиот (суб)медиокритет.

Меѓутоа, бидејќи Глупоста прска низ шевовите на македонската јавна сцена, ние немаме друг избор освен да се справуваме со неа, како знаеме и умееме. Впрочем, игнорирањето само ја прави посилна, зашто кога одбиваме да ја регистрираме, Таа си мисли дека сè е в ред.

Е сега, треба да се нагласи дека проблемот со македонската дијаспора немаше да постои, доколку некој не го измислеше и не направеше вистински проблем од тоа. Вовлекувањето на македонската дијаспора во домашната политичка сцена треба несомнено да се смета за еден од најглупавите потези последниве неколку години. (Се разбира, мотивот е чисто калкулантски, меѓутоа последиците не можат да бидат поинаку определени освен како уште една Глупост за Македонија, зашто долгорочните штети допрва ќе ги чувствуваме.)

Политичките мотиви на дијаспората мислам дека треба да се разгледуваат од психоаналитичка позиција. Очигледно е дека за фаталистичкото несвесно на македонските иселеници, Македонија претставува идеализација од највисок степен. Повеќето од тие луѓе се економски и социјално згрижени во државата на благосостојба (Канада, Австралија, САД, државите од Скандинавија...) која им ја овозможува безбедноста и комодитетот. Македонија, од друга страна, ја гледаат како „виновник“ кој тоа не им го овозможил кога им било потребно (или кога тоа им било потребно на нивните татковци или дедовци), што значи дека сега таа Македонија треба на некаков начин да плати. А бидејќи не може да плати на начинот на кој тоа го прави нивната сегашна матична држава, тогаш ќе плати на тој начин што во неа ќе биде инкарниран идеалот на фантазијата.

Во филмот Вртоглавица (Vertigo) на Алфред Хичкок, имаме една слична ситуација. Детективот Скоти се вљубува во Медлин (девојката која е најмен да ја следи), но не успева да го спречи нејзиното самоубиство. Потоа паѓа во депресија и талка по местата кои Медлин најчесто ги посетувала, додека била жива. Таму забележува и се запознава со девојка која неверојатно потсетува на Медлин и почнува врска со неа. Меѓутоа, Скоти никако да се ослободи од својата опсесија со мртвата Медлин и почнува да ја „моделира“ новата девојка (ја тера да ја преобои косата, купува фустани и накит какви што носела Медлин...), за оваа што е можно повеќе да наликува на Медлин.

Проблемот со фаталистичкото несвесно на македонската дијаспора е сличен. – Таа не може и нема да се помири со стварноста на Македонија, сè додека оваа не биде моделирана според сликата (судбината) која кај нив преживеала во форма на идеал: Македонија без комуњари (кои се виновни за сè), без педери и Шиптари (кои се виновни за останатото), Македонија до Солунско поле (зашто Грците се уште повиновни од претходните), Историја на Македонија од амебите до денес...

Кон крајот на филмот Вртоглавица, гледачот искрено сочувствува со девојката која треба да се промени себеси, за да ја отелотвори болната фантазија на пореметениот детектив Скоти. Во Македонија таков вид емпатија не е на повидок. И покрај тоа што не ги споделува нашите животни услови, мислам дека македонската дијаспора нема да се откаже од својата фантазија, дури ни по цена на опасностите на кои предупредува Едо Маајка. Зашто, според дијаспората, кога реалноста на една држава се разбира како идеал (глина), тогаш за цената не се расправа! (Освен, можеби, ако е повисока од 10 долари.)

Има еден друг психоаналитички

Има еден друг психоаналитички момент. Имено дијаспората секогаш ќе ја носи етикетата - тие што ја напуштиле татковината. Дијаспората има опасна конкуренција на пазарот на патриотизмот во сите оние кои денес се жители на Македонија, односно оние кои и покрај сите маки останале дома. Токму поради тоа нејзиниот настап кон македонизмот е агресивен, неумерен и крајно штетен. На овој начин дијаспората се обидува набрзина и со голем залет да го покаже својот патриотизам и да ја прекрие етикетата. А притоа, се разбира ако може што повеќе граѓани на Македонија да прогласи за предавници.

So ogled deka e predominantno

So ogled deka e predominantno rasporedena niz demokratski opshtestva, Makedonskata dijaspora ima silno demokratizirachko vlijanie vrz Makedonskite politichki procesi. Koga nekoj zhivee vo Avstralija, Amerika, Germanija ili Shvedska, ne mozhe par prolupani samonarecheni eksperti chij svetogled dopira maksimum do Belgrad ili Zagreb, da mu kazhuva shto e demokratski a shto ne. Zatoa dijasporata i im prechi na Nonevski i ostanatite veseljaci od druzhinata "Kodoshi za Otvaranje na Opshtestvoto". Dijagnoza za niv: izgubeni vo vremeto. Ili, poshto gledam deka se palat na psiho-babel, temporalna dezintegracija.

Чекај бе, нели Западот беше

Чекај бе, нели Западот беше труло друштво кое се распаѓа и кај што нема што да бараме. Друга работа, повеќето претставници на нашата дијаспора, се на маргините или на врвот на тие општества, ама искрено? Трета работа, може ли се’ уште да ги сметаме за дијаспора оние што се веќе трето, па дури и втор колено надвор од Македонија и кои ни јазикот не го зборуваат убаво. Од каде им нив претстава за тоа што се случува во земјата. За нив Македонија е мит, а за нас стварност што ја живееме и со којашто се соочуваме. Дијагноза за тебе: Испран дпменовски, квазипатриотски, античко-македоноиден мозок. Македонија на Македонците, не на македоидите.

ak 47 sakam-kazham-ne

ak 47
sakam-kazham-ne znam-recham-ete, vo toj stil ti e komentarot. Za kogo zboruvash deka ne znae kako e vo svetot? Od kade znaesh ili taka, si postavi teza i si odgovarash na nea

More Nonevski,kako ne ti jet

More Nonevski,kako ne ti jet stram da pisis vakvi nesta, za nas koj sto sme vo tukina , da se zasramish i lebot sto go jadis vgrlolo da ti zastani, neranimajko eden.Kazi me sto ti trebe da pisis vaki stramotiloci po internetot, demek kako nija makedoncite da nemame dovolno volci sto sakat da ne nemat, da ne izbrishat od zivite, ta ete sega od vnatre trebet Makedoncite da se pazit,jazak da ti et skolata, jazak da ti et imeto makedonsko sto go nosis.

Nemate problem gospodine

Nemate problem gospodine Nonevski so dijasporata. Imate problem , vie kako licnost so samite sebe. So samiot fakt deka generalizirate za edna cela grupa od Makedonci niz svojata prizma, pokazuva deka intelektualniot dostrel, vas licno vi e mnogu kus. Uste poveke, so toa sto od diskusijata na nekoj si pratenik izvlekuvate takov zaklucok, vo najmala raka pokazuva deka seriozno morate da razmislite za strucna pomos. Posmesno nesto ne sum procital od Makedonski novinar.
Za vasa informacija ako vo nesto mozete da generalizirate za Makedoncite od " dijasporata" e faktot deka ziveat vo isklucitelno individualni opstestva, odnosno opstestva koi ne dozvoluvaat krienje pozadi grupa, koja vo vasiot slucaj prestavuva grupata na Makedonci od ne-dijasporata. Ne ste vie nikakov predstavnik na ne-dijasporata, i ne e toj pratenik nikakov predstavnik na dijasporata. Ne generalizirajte. Umrea tie vreminja.

Za ideale ginu (dijaspora) i

Za ideale ginu (dijaspora) i budale.

На Окно се може да се објасни

На Окно се може да се објасни со психоанализа. Блиску е денот кога и носот на коља ќе биде одгатнат преку овој непогрешив научен пристап.

ej rompe izlezen sum 5 godini

ej rompe izlezen sum 5 godini nadvor,i veke gi custvuam posledicite od takvi kako tebe,ovde makedonskiot se izucva kako vtor jazik vo srednite cilista,molise da ja dobieme i nie vojnata protiv neprijatelite ovde i da vi pomogneme tamu(kako i vo poslednite isprakanja na okpatorskite vojski:srpska,albansko-kosovska..),dodeka ti vojvas protiv svoite, ako si nas?ne znam vo koe selo ti e familijata ama jas znam kade mie,i dali mozis da vodis politika tamu..Me chuknal Ecvadorot...he he he

Господине Ноневски, браво за

Господине Ноневски, браво за храброста што го кажувате она што е јасно како ден - ако некој си ја сака земјата, нема да ја остава на цедило, нема да пее бедни квазипатриотски песни за „гинење за татковината“ туку ќе остане ДОМА и ќе се соочува со сите искушенија и проблеми. Оние што заминале, заминале барајќи ПОДОБРО утре, и си ја нашле, за нив, подобрата земја, па така нека ни ја остават нас оваа, каква - таква Македонија. Луѓето од дијаспората нека си бркаат работа таму, нека бидат лојални граѓани на нивните земји и нека ни ја остават НАШАТА земја на нас. И тоа. Поздрав и само храбро!