Македонија секогаш била копилефт, освен денес!

23.02.2012 14:01
Македонија секогаш била копилефт, освен денес!

Веќе подолго време е повеќе од очигледно дека спорот за името (кој во меѓувреме премина и во спор за идентитетот) веќе не е толку конфликт кој ние го имаме со фашистичкиот услов за промена на името од властите на Република Грција, колку што е конфликт кој ние го имаме со самите нас.

Проблемот на грчкото јавно мислење (длабоко индоктринирано од една анахрона националистичка идеологија) е дека името „Македонија“ (и сè што произлегува од него) припаѓа на хеленската култура, а со самото тоа, и на грчката национална историја, која е полноправен наследник на таа култура!!! Јасно е, според тоа, дека грчката позиција тргнува од најконзервативните позиции на ортодоксниот копирајт, односно од апсолутната неповредливост на авторските права на името „Македонија“. Во такви услови, таа се однесува како Metallica во времето на Napster: не сака ни за милиметар да попушти и да дозволи слободна дистрибуција, циркулација, реинтерпретација и апропријација на она што е „нивно“ од страна на некој кој не потекнува од „нивните“ редови, доколку овој не плати соодветно за тоа.

Во тој контекст, Република Македонија, сè до 2006 година, играше на картата на копилефт идеологијата, во поглед на справувањето со спорот. И нашиот став беше: „Добро, значи вие не дозволувате, ама ние ќе продолжиме да го користиме името за идентификација, зашто друга опција немаме и зашто сè повеќе држави во светот разбираат дека наметнувањето име претставува недозволив преседан.“

 

Значи, македонската позиција беше јасна: ние немаме ексклузивни авторски права врз името „Македонија“, туку „само“ права на користење на името, како што има и секоја друга култура која смета дека имала некакво влијание од македонската и/или хеленската култура. Ист е случајот кога се „симнува“ музика или филм од интернет: не се узурпира авторството на делото, туку само се користи легитимноста за слободна циркулација на културните производи, чиешто авторство, на крајот на краиштата, е колективно.

Слично прави и секој современ музичар кој создава музика семплувајќи нечија друга, компонирана музика. Тој ќе „штрбне“ нешто од ваму, ќе преземе нешто од таму, и на крај ќе добие композиција која не е еднаква на збирот на нејзините составни делови. Се разбира, нему притоа нема ни на крај памет да му падне да тврди дека изворите од кои семплувал се негови, зашто ќе има сериозни проблеми. Меѓутоа, меѓу музичарите неретко има и такви (самобендисани, суетни и издрогирани лудаци), кои под дејство на психоделични супстанци може и навистина да си помислат дека од нив почнува и завршува сè и кои ќе ви речат дека целата музика е нивна и само нивна.

Според тоа, проблемот во кој самите се заглавивме се состои во тоа што од 2006 година наваму, правата на користење на името „Македонија“ почнавме да ги интерпретираме како крути копирајт авторски права. На тој начин, наивно и глупаво ја прифативме грчката фашистичка наркотизираност со авторските права на името („сè е наше и сè почнува од нас“), со што сакавме да покажеме кој е ексклузивен сопственик на името! А ексклузивноста во нашиот случај значи промовирање на „Македоноидот“ како прапредок на белата човечка раса, полагање целосно право на античката култура, исмевање и понижување на другите меѓу нас... Со други зборови, доведување на грчкиот наркотизиран национализам до своите крајни, идиотски граници. На тој начин, сериозно го доведовме во прашање нашиот досегашен културен идентитет, кој се базираше на нашата препознатлива културна инклузивност.

Според тоа, парадоксалното (воедно и најстрашното) во целиот тој проект за апострофирање на „супериорноста“ и ексклузивноста на нашиот предисториски идентитет е токму губењето на нашиот идентитет. Имено, доколку досега се идентификувавме и се диференциравме од балканскиот стереотип според нашата мултикултурна инклузивност (барем од Илинден наваму), и на тој начин го разбиравме нашиот идентитет, денес сме поставени во ситуација на радикално престројување. Во една таква ситуација, не може а да не се забележи дека сè поголем број Македонци одбираат да не бидат „такви“ Македонци, а можеби и воопшто да не бидат Македонци. Аирлија!

Во целата оваа каша, најголемите идиоти во оваа држава и не се кутрите маси кои ја голтаат приказната за нашата наводна ексклузивност. Најголемите слепци, манипулатори и антидржавни фактори се концентрирани во таканаречените кројачи на надворешната политика (разни провладини експерти, душегрижници, спинери и советници) кои упорно тврдат дека каков било компромис ќе значи обезличување, поништување и урнисување на нашиот идентитет.

Алооо, нашиот идентитет е веќе обезличен (можеби трајно) со самото инсистирање на неговата наводна ексклузивност; нашата култура е девастирана со самото тоа што почнуваме сè помасовно да мислиме дека ние ги поседуваме нејзините авторски права, а не правата на користење; нашето македонство е поништено со занемарувањето на конститутивниот модернистички антифашизам врз кој е поставено.

Во една ситуација во која е потребно што поскоро будење, вистинското прашање гласи: Каде/кој е будилникот?

 

Слики: Anthony Zinonos

Ocigledno e deka vie imate

Ocigledno e deka vie imate problem so identitetot. No zosto uporno sakate da ne povlecete site vo toj isguben i nedefiniran svet vo koj vie ziveete? Moite pradedovci se vikale sebesi Makedonci, bez i da postoi drzava Makedonija. Kaj vleguva toa vo vasiot svet na kolektivna piraterija. Makedonskiot problem so identitetot tokmu pocnuva od luge kako vas, koi konstantno se stremat da pokazat deka " ne se od tuka" i spored toa ne spagaat vo grupata na luge koi neli imaat "primitivni potrebi za sebedefiniranje". Budilnikot odamna e vklucen, zamo vie nemate hrabrost da go slusnete. Zatoa i gi izmisluvate opravdanija deka ne mozete da go slusnete zatoa sto vaseto uvo ne raboti na tie frekfencii.

Мало дополнување: Доколку

Мало дополнување:
Доколку некогаш го промениме името, ќе го имаме оправданието (какво-такво) дека тоа сме го направиле заради надворешен притисок, евро-интеграции... Какво оправдание имаме ДЕНЕС што без каков било притисок, идентитетот веќе сами си го променивме: преминавме од толерантни и инклузивни антифашисти и модернисти, кон болни и наркотизирани националисти, експанзионисти и ексклузивисти?!?!?
Алал вера!

Tesko e da se polemizira koga

Tesko e da se polemizira koga nekoj mesa kolektiven identitet so licen karakter. Vo ovie denesni nevozmozni uslovi na " survival" sekoj se obiduva da napravi svoj licen balans , kako licno i taka i kako del od kolektivniot identitet. Toa e kartata na koja igraat site koi se borat protiv Makedonskiot identitet. Se trudat sto moze poveke da ve isfrustriraat i iscrpat na nivoto an licniot balans, za da se otkazete ili da pocnete da se somnevate vo kolektivniot identitet. Antifasisam,
Modernizam, Nacionalizam, Ekspanzionizam, Ekskluzivnost a i Vera, nemaat nisto zaednicko so Makedonskiot identitet. Toa se personalni ideoloski ubeduvanja.

Јас не полемизирав, само си

Јас не полемизирав, само си го дополнив текстот со нешто што сум изумил! Да имаше вистинска мотивација да полемизирам (остроумен и релевантен коментар), немаше да ја пропуштам!
Поздрав

Tipicno i ocekuvano. Isto

Tipicno i ocekuvano.

Isto Pozdrav.

"Nasheto makedonstvo e

"Nasheto makedonstvo e ponishteno so zanemaruvanjeto na konstitutivniot modernistichki antifashizam vrz koj e postaveno".

Toa e toa shto gi boli. Mora da se izigra grchkata teza deka makedoncite se izmislica na Tito, i deka pred 1941. nemale istorija, pa toa ti e. Plus, super se vklopuva so nostalgijata kon bivshata drzhava i bivshiot sistem, shto ovie sorosoidni kopileftinja seushte dobro gi drma. Pretpostavuvam deka mnogu ubavo se zhiveelo od kodoshenje vo toa vreme?

Vangelce,e ete ovde imas prvo

Vangelce,e ete ovde imas prvo gale sto pisis, ta sakam da te pofalam sega, oti vo predhodiot tvoj clanak sto go pisa za diasporata,ne bese vo pravo gale, i navredi mnogu nasi pecalbari.Nejse,vistinata et jasna,a tova jet sto sosedite nasi bea po uspeshni da si stvorat svoja drzava ta na nas ne samo sega ami od veka, negledale kako pust imot kako kujka bez domakin, kako tamu vo "stariot kraj" taka i ovde vo Amerika i vo site drugi drzavi kaj sto imat nas narod, ta sekogas bile i prodolzuvaat da se odnesuvat spmreme nas kako inferioren citaj nesposoben narod ,nesposoben da samoupravuva so svojata sudbina.No, no gale eve edna molitava od mene za site nashi nepriateli"Lord enligthen thou our enemy...sharpen thier wits,give acutness to thier percepion, and consecutiveness and clearness to thier reasoning powers.We are in danger from their folly, not from their wisdom: their weakness is what fills us with apprehension, not their stregth." E , ajde tolku od mene za sega .

"Mora da se izigra grchkata

"Mora da se izigra grchkata teza deka makedoncite se izmislica na Tito"

Kolku sto znam grckata teza, barem za vreme na asimilacijata na egejskite makedonci bila tokmu taa za helenistickoto poteklo na Makedoncite. Ovaa teza trebalo da ja izbie sekoja povrzanost na Makedoncite so slovenstvoto. Titova Jugoslavija gi zabranuvala referencite za helenistickite koreni na Makedoncite, ne poradi represija, tuku kako zastita od grcka propaganda. Makedoncite i do den denes nemozat da sfatat deka helenistickata istorija na Makedoncite e grcki virus koj uste ednas uspeva da go zagadi makedonskiot identitet.

Slabo nesto so toa

Slabo nesto so toa istorijata. Malku kako da ste zbuneti vo nacinot na interpretacija na rabotite od pred samo 64 godini.
Zatoa i vakvi napisi za Makedonskiot identitet. Pa vie bre luge ste totalno zbuneti.

Ako sakale da gi Heneliziraat Egejskite Makedonci zosto im bilo zabraneto da go koristat zborot Makedonija i Makedonec.

Ili mozebi im bile ljubomorni zatoa sto bile antifashisti i modernisti ?

Целокупниот концепт на

Целокупниот концепт на антиквизација, значи, не е само анти-модерен (реакционерен, ултраназаден), туку е и антимакедонски. Антиквизацијата всушност ги потврдува децениските предрасуди и пропаганди од соседните земји и ја прифаќа здраво за готово тезата дека модерните Македонци се „вештачки“, а дека „вистинските“ Македонци се „антички“.

Со оваа теза како своја идеолошка основа (јасно изречена и од Паско Кузман, пред неколку години, кога се калеше новата, „поубава и постара“ идеологија на античкиот Македонец) груевизмот шеста година жари и пали низ Македонија. Кузман тогаш рече дека борбата за македонското име е изгубена ако современите Македонци се откажат од античкото наследство. Врз таа сосема идиотска теза, велам, изграден е целокупниот лудачки проект на антиквизацијата, проект што груевизмот безмилосно го спроведува и материјализира низ еден насилнички и во совремието ретко виден културен инженеринг.

Koj bre, kulturen inzinering

Koj bre, kulturen inzinering za sest godini. Kako toa za sest godini nekoj uspea nesto, sto ne im uspea na Turcite 500 godini ili na Srbite za 40 godini, a na Bugarite i na Grcite za skoro cel eden vek. Malku da porabotevte so fakti, namesto da upotrebuvate interesni frazi kako " kulturen inzinjering" "socijalen inzinjering" " antikvizacija" i sl.

A si pomislivte li deka mozebi budilnikot veke gi razbudi lugeto ?

Груевизмот како да го

Груевизмот како да го обистини она за што до вчера мислевме дека е непријателска пропаганда: Македонецот е аморфен, без идентитет, т.е. со идентитет што можеш да го смениш со релативно малку пари и релативно брзо. Тоа што го зборуваа пропагандите, тоа груевизмот тргна да го реализира, реално потврдувајќи ја тезата на непријателите: голем дел на Македонците од естаблишментот (кои денес се груевистички јуришници) го поплукаа казанот од кој до вчера сркаа и денес се крстат во нови („антички“) богови. Тоа понижување што груевизмот му го нанесе на македонизмот симболички е најголемото понижување во изминативе стотина години. Тоа понижување е истото кое на словенските Македонци од Егејска Македонија им го приредувале грчките асимилатори, убедувајќи ги дека се наследници на Александар и дека нивниот јазик е грчки, јазикот на Александар.
(од текстот на Никола Гелевски, „Протези за ампутирани духови“)

Amorfnost vo odnos na

Amorfnost vo odnos na identitetot pokazuva nacinot na koj razmisluva avtorot Gelevski vo ovoj izvadok, vo koj namerno gi izostavuva elementite koi vo start ja negiraat tezata za amorfnost na Makedonskiot identitet.

Grcite nikogas ke nemale potreba da baraat vrska so Aleksandar za "Slovenskite Makedonci" od Egejska Makedonija ako tie samite sebesi ne se imenuvale Makedonci. Ako sebesi si se narekuvale Bugari ili Sloveni do 1945 godina, kako sto edinstveno moze da se zakluci od napisot na Gelevski, togas ednostavno ke bile predmet na razmena na narodite napraveno megu Grcija Bugarija i Turcija posle Balkanskite vojni 1913. Da potsetam se rabotelo za preselba vo koja ne ste imale bas izbor dali sakate ili ne sakate da se preselite.

Problemot so Makedonskiot identitet, naprotiv, doaga od faktot stoi posle 5 vekovno Osmanlisko ropstvo, i 40 godini podocnezna asimilacija od strana na Srbija, Bugarija i Grcija pak postoele luge koi bile tolku svesni za svojot identitet sto sto bile spremni da go zrtvuvaat svojot zivot za toa. Problemot so Makedonskiot identitet , gospodine Gelevski e deka kako "Pirej" , mozes da go kornes kolku sakas , toj pak se vraka.

Od vasiot nacin na razmisluvanje i razbirliv e faktot zosto mislite deka promenata na imeto, i ne e taka golema rabota. Za vas toa e samo kombinacija od 10 bukvi. Nejasno vo vasiot diskurs e samo zosto voopsto pravite diskusija za identitet, koga sami sebesi ne mozete da si go objasnite.

Национализирачката практика и

Национализирачката практика и патронизирањето на Александар Велики и античко-македонските наративи кои ги користи македонската влада во обидот за политичка мобилизација, во суштина се копија на веќе интегралните делови од политичката реалност на Грција. Сличноста не се гледа само во користењето на истиот историски мит за директно наследство на античко-македонската култура, туку и во начинот на кој тој мит се шири и рационализира. Имено, во официјалната грчка приказна (според постулатите на Папаригопулос), грчка Македонија е инхерентно поврзана со Античка Македонија, земјата на Александар Велики, апостолот на класичниот хеленизам. Оттаму, сè што било, е и ќе биде од Македонија се смета за македонско; сè што е македонско е „од Александар”; а сè што е „од Александар” по автоматизам се смета за грчко, зашто Александар, според оваа логика, е синоним за припадност кон грчката национална историја и грчката национална приказна. Како што видовме во анализата на експанзионистичките стратегии, уште пред дел од тероиторијата на Македонија да биде анектиран, грчката надворешна политика била активна во регионот, обидувајќи се на најразлични начини да ги придобие лојалностите на месното население. Помеѓу другите начини, како парадигматски пример на обидите за наметнување на грчката идеја, го земавме оној на митрополитот Каравангелис, за кого главен инструмент за „погрчување” на словенските говорители бил токму митот за античко-македонското потекло и за директната врска со Александар Велики. Таа реторика, карактеристична за грчката официјална политика, и тогаш, но и денес, била изразена преку образованието и идентитетските политики.
(од книгата на Анастас Вангели, „Античка сегашност“, делови има и на Окно)

Во современата македонска

Во современата македонска приказна, пак, тенденцијата е многу слична, со таа разлика што низ Александар не се легитимира грчкоста на одреден наратив, туку неговото македонство. Во ревидираниот македонски националистички дискурс застапниците на македонски државни политики, обидувајќи се да го наметнат митот за античко потекло, парадоксално ја добиваат улогата на Каравангелис. Додека тој во црквите и на селските собири на граѓаните им кажувал, меѓу другото, дека „и тие се Грција” поради тоа што се потомци на Александар, македонската влада во 2008 и 2009 преку телевизиските екрани им порачуваше на граѓаните дека „и тие се Македонија” со видео клип во кој главната улога ја имаше Александар, храбриот Македонец. Покрај другото и со ревидирање на сите официјални историски текстови, официјалната „Историја на македонскиот народ“ епохата на Александар ја нарекува македонизам. Македонци се и припадниците на племето Бурушо од Хунза, зашто тврдат дека нивни предци се залутаните војници на Александар.
(од книгата на Анастас Вангели, „Античка сегашност“, делови има и на Окно)

И Вангели и Гелевски се

И Вангели и Гелевски се совршено во право. Груевски има грчки комплекси, бидејќи потеклото му е егејско. Со целиот респект кон егејската трагедија, судбината на Република Македонија не смее да се врзува со егејските фрустрации. Нив, Егејците, Грците 100 и кусур години ги учат дека се потомци на Александар и Грко-Македонци. Тие луѓе знаат и знаеле дека не се Грци, но пропагандите во главите им создале хаос. Тој хаос сега се пренесе и во главите на Македонците што не се Егејци.
Второ, и бугарската и грчата пропаганда (па дури и делови од српската националистичка пропаганда) 70 години, од АСНОМ навака, трубат дека Македонците се вештачка творба. Груевски денес го вели истото и ги уништува милом и силом сите симболи на модерна Македонија, ги поништува борбите на нашите татковци, дедовци, баби и мајки. Но, уништувајќи, Груевски нуди крупен залог: вие не се модерни, вие сте антички! А народот, кој во меѓувреме на сите начини, и економски и образовно и политички, беше избезумуван и опустошуван (20 години, но нагласено избезумуван под режимите на ДПМНЕ), се најде во таков историски ќорсокак што ги купи бладањата на груевизмот (груевизам - тоа се лудаци од типот Вангел Божиновски, Васил Иљов, Донски, Миленко Африм, толкувачите на каменот од Розета, Јадибурек, Хунзафановите, градителите на „барок“, типот што ги прогласи македоноидите за најстара раса итн.; е, за тоа дереџе зборувам - кога најдолниот шљам не само што ќе излезе горе, туку ќе стане и норма, канон за сите други; такво време живееме, време во кое господарат имбецили).

"Нив, Егејците, Грците 100 и

"Нив, Егејците, Грците 100 и кусур години ги учат дека се потомци на Александар и Грко-Македонци. "

Se dodeka koristis "Niv" za eden del od Makedoncite apsolutno e jasna tvojata tocka na gledanje na Makedonskiot identitet. A za ovaa glupost deka Grcite gi ucele Makedoncite deka bile naslednici na Aleksandar Makedonski najverojatno ke mozes da ne pocestis so nekoj internet link, ili kniga ili ucebnik sto ja dokazuva tvojata teza. Spored moite istrazuvanja takvi ne postojat , sto tvojata teza ja pravat obicna "laga", svojstvena na site neprijateli na makedonskiot identitet niz vekovi.

Ne mozam a da ne ja komentiram tvojata intelektualna visina koga gi nabroi lugeto po ime i prezime kako sljam. Bi trebalo da imas doblest da si go kazes svojot prav identitet za da im dades moznost tie istite da ti odgovorat. Sepak se boris za nekoe gragansko opstestvo , neli ? Inaku ke smetam deka si najobicna kukavica koja kukavicki napaga i laze.

Samo za tvoja informacija , narodot ne mozes da go izlazes. Zatoa i celiot sistem na demokratija e postaven na glasanje na toj istiot narod. Narodot ne kupuva, narodot cuvstvuva.

Ona sto ti i slicni na tebe ne mozete da go razberete e deka ne treba golema intelektualna podloga za da razberes nesto bazicno kako identitet. I zatoa sto ne vredi da se razgovara i teoritizira za toa, taa kategorija se resava so Ustav, za da gi postedat lugeto od inelektualna onanija na tema identitet. Ustavot e nasata "ID card", licna karta koja ne definira.

So ovie zborovi pocnuva ustavot na Republika Makedonija :

"Тргнувајќи од историското културно, духовно и државно наследство на македонскиот народ и од неговата вековна борба за национална и социјална слобода и за создавање
своја држава ... "

Sto znachi "vekovna" za tebe vo prvata recenica na Ustavot.
Sljam?

Меглена, вие сте

Меглена, вие сте националистички фанатик и со вас, просто, нема разговор. За жал, светот е преполн со приглупи и острастени верувачи во оваа или онаа кауза (каузи кои обично им ги сервираат владетелите за да се глодаат како коски). Таа лудачка енергија, се разбира, не треба да се игнорира. Тоа да. Но, да се разговара со Меглена и слични наци манијаци - не води нигде.
Значи, свесен сум дека тропам во уши низ кои фиука ветрот на фанатизмот и глувоста, но ајде, уште една симулација на дијалог:
1. Во низа книги пишува дека грчките асимилатори и кон крајот на 19 век и во почетокот на 20 век ги убедувале своите „словенофони“ сограѓани дека се Грци токму затоа што се наследници на Александар. Грците сметале дека тоа е најефикасен начин за асимилација. За тоа пишува и Анастас Вангели во „Античка сегашност“ и во таа книга има цел куп референци по прашањево.
2. „Народот не купува, народот чувствува.“ За тоа и зборувам. Народот многу често знае да застрани, под лудачко или манипулативно водство. Примери има колку ти душа сака. Еве два, општо познати: Хитлер и Милошевиќ. И зад двајцата народот застана речиси консензуално и двајцата му направија на народот несогледливи штети.
3. На одбрана на Уставот на РМ повикува груевист! Тоа е тотална фарса! Ако некој во земјава не почитува ни устав, ни минато, ни луѓе, ни разум, ни знаење, ни модерна ни постара историја - тоа се груевистите! Почитуваат само сила и партиска книшка! Ако не слуша Уставниот суд - ќе го смениме! Кој не е со нас - ќе го лустрираме! И ќе го судиме!
4. Егејците доживеаја трагедија. Но, модерна Република Македонија не може да биде заложник на трагедијата на дел од Македонците кои живеат во друга држава и кои по многу нешта се поблиски до Грците отколку до Македонците во Скопје, да речеме. Со ова не ги навредувам Егејците, напротив! И Србите во Хрватска се послични на Хрватите отколку на врањанците! Па тоа е ноторно, просто!
5. Груевистите се шљамот на Македонија. Секој изминат ден тоа го покажува се’ појасно. Општествено дно кое со помош на лаги, манипулации и насилство дошло на врвот. Може да се каже и: мафија. Или фамилија. Допрва ќе се разоткриваат гнасотилаците на сегашните властодршци, но веќе сега е јасно дека во ваков ќорсокак и ваква мизерија Македонија не била последниве седумдесет години.

Psihohronicar, vie ste

Psihohronicar, vie ste isfrustriran egomanijak i so vas, prosto nema razgovor. Za zal svetot e poln so nedovolno educirani samozamisleni intelektualci koi veruvaat deka svetot pocnuva i zavrsuva so niv. Diskusijata so Naci-Meglena tipovi ne ve vodi nikade samo zatoa sto ne znaete kade da stignete.

Sega, otkoga ja "iskacivme" diskusijata na vasiot level, da prodolzime so simuliraniot dijalog (iako tipovite kako vas preferiraat monolog):
1.Pokazuvate elementarno nepoznavanje na svojata istorija. Egejska Makedonia vo krajot na 19 i pocetokot na 20 vek pripaga na Osmanliskata Imperija i slavofonite vo Egejska Makedonija , Grcite ne mozele da gi smetaat za "svoi", uste pomalce da gi asimiliraat.
I povtorno ne davate referenca za tezata deka Makedoncite bile indoktrirani od Grcite deka se naslednici na Aleksandar Makedonski.
2. I Hitler i Milosevic nikogas ne pobedile na slobodni izbori, sto samo po sebe ja pravi vasata teza nevalidna. Procitajte malku i za toa.
3. Ne znam kako zaklucivte deka sum Gruevist, megutoa kako i da e treba da objasnite sto znaci "vekovno" vo prvata recenica na Ustavot. Dali e vekovna borba od 1903 do 1991 ?
Ne odgovorivte ni na ova prasanje.
4. Deneska mnogu mal del od Egejcite ziveat vo Grcija. Ogromnoto mnozinstvo zivee vo Republika Makedonija. Ili mozebi za vas toa ne se Makedonci ? Republika Makedonija nema problem so Egejcite. Makedonija ima problem so Grcija koja ne go priznava ustavnoto ime na Makedonija. Povtorno barate izgovor za svojata impotentnost vo odnos na prasanjeto so imeto.
5.Segasnata vlada dva pati pobedi na izbori kvalificarini kako najfer dosega. Spored toa se raboti za sloboden izbor na narodot. Ako mislite deka toa e dnoto, togas ne veruvate vo svoite sogragani.

Imajte malku poveke verba vo svojot narod, ako voopsto go cuvstvuvate za svoj.

1. Девојче, врати се во

1. Девојче, врати се во основно школо (или уште си таму, макар ко понављач?!). Грција е независна од 1829 година. За тортурата врз „славофоните“ од страна на грчките полицајци, попови и учители пишувале стотици хроничари, тоа дури и во расистичка Грција е релативно позната тема.
2. Хитлер и Милошевиќ често победуваа на слободни избори. (и па ќе кажам, Меглена, ти си идиот, неверојатно е твоето незнаење помешано со дрскост - типично груевистички, додуше; но со оглед дека ваков идиот - т.е. третооделенец, или понављач - често не се среќава на Окно, ајде да продолжам да ти одговарам)
3. „Вековна борба“, формулацијата во уставот, сигурно не ги претставува империјалните походи на Александар! „Вековна борба“ значи борба на домородното население да се ослободи од јаремот на разноразните поробувачи (а таа борба, за жал, ко што гледаме, не е завршена). Како и повеќето народи на Балканот, Македонците доцна добиваат некаква национална самосвест, т.е. во втората половина на 19 век.
4. За Егејците е речено: државата не може да биде заложник на нивната трагедија. Но треба да се дополни: Република Македонија не може да биде заложник ни на радикалната дијаспора, на македонските „четници“ и „усташи“ предводени од погубната идеологија на груевизмот.
5. Изборите во 2008 и 2011 беа чиста катастрофа, речиси сосема нерегуларни. Но, тоа не е ни битно. Може груевизмот да добива и по регуларен пат, може да добие уште два пати, но тоа не ја менува неговата природа и неговата историска улога - тој е погубен за интересите на граѓаните на РМ и за иднината на државата.

Interesno, kako Vasata

Interesno, kako Vasata samobendisanost raboti. Tipicen primer na nedokazan isfrustriran "kvazi intelektualec", koj ne dozvoluva nikakov test na svojata samozamislena vistina. Izveduvate zaklucoci vrz baza na neznaenje. Vasata mok na izvlekuvanje zaklucoci e ednakva na isto samozamislenite gospodovi predstavnici - inkvizitori od 13 vek.Spored niv sekoj "chalenge" na isklucitelnosta na inkvisitorite normalno se kvalifikuva kako " vesterski" i e poguben za "hristijanskata vera". So ednostavna promena na zborovite inkvizitori so elita, gruevisti so vesterki, i hristijanska vera so intelektualna misla, za ovoj treto-odelenec slicnosta na vaseto odnesuvanje i zgrozenost od deklariranoto "neznaenje i drskost", so srednovekovnite metodi e poveke od ocigledna.Faktot sto mislite deka narodot nema poim sto e dobro za nego zatoa sto e neli " glup, amorfna masa i lesno manipulativen" samo go potvrduva moeto tvrdenje.

A sega za neznaenjeto:

1.Grcija od koga stanuva nezavisna 1829 pa se do 1913 nema "slavofonsko naselenie", koe bi trebalo da go asimilira. Egejska Makedonija i Trakija voopsto ne se vo sklop na teritorijata na Grcija. Ona sto vas malku ne vi e bas jasno e borbata za "musterii" megu grckata pravoslavna crkva i bugarskata egzarhija na koi im bilo dozvoleno da operiraat na celokupnata teritorija na Makedonija od stana na Osmanliskata imperija. Vo toj pazar na "religii" mozno e nekoj pop i toa da go propovedal, megutoa toa tesko mozele da go napravat so nepismenoto makedonsko naselenie koe ne zboruvalo Grcki. Da povtoram, ne zboruvale Grcki. Sega moze ke mi kazete deka asimilacijata se vodela na Makedonski jazik?

Znaete sljamot ne e samo deklarativna kategorija. Se zasluzuva. So vasiot na nacin na izvlekuvanje zakljucoci, vie definitivno imate pravo na nego.

2. Hitler dva pati se kandidira za pretsedatel na Germanija i dva pati izgubil. Kako chancellor e postaven a ne izbran. Nikogas ne pobedil na fer izbori do stepen da dobie diktatatorska vlast. Najgolem procent od glasovite sto gi dobil i toa posle golemo nasilstvo na ulicite bilo 37% od glasovite za negovata partija. Koga bi bile fer izbori nikogas ne bi ni dosol na vlast vo Germanija.

Za Milosevic e slicna situacijata. Srbija nikogas ne premina defacto od ednopartiski vo povekepartiski sistem. Samo go smeni imeto na partijata i kako "predsedatel vo vojna" prodolzi da vladee. Site izbori na koj bese izbran za predsedatel na Srpskiot narod bea izbor pomegu " magare i zmija" bezmalku izbori vo koj nemaa izbor. Nemase greska vo izborot na narodot. Od dve zla go biraa pomaloto.

3. Makedoncite ne dobivaat docna nacionalna svest. Nesrekata na Makedoncite e deka niz vekovite bile narod koj se naogal na najstrateskiot del na Balkanot pred industriskata revolucija. Zatoa i teritorijata bila del od tolku vojni i osvojuvanja. Megutoa parnata masina koja pocnuva da se koristi vo brodskiot transport drasticno ja menuva geo-strateskata vaznost na Makedonija vo svetski razmeri. Evropa i Rusija stanuvaat zainteresirani za vodnite patista, t.e go osloboduvaat Dunav, Crno More i Egejsko More, kako izlez na Sredozemno more za Germanija i Rusija. Zatoa i Srbija , Bugarija i Grcija se pomognati od Germanija ,Avstro-Ungarija i Rusija vo svoite bitki za nezavisnost.
Makedonija gubi na vaznost vo klucen moment na sozdavanje na Balkanskite drzavi.
I da vi posocam uste eden fakt od koj na site bi trebalo da vi bide malku pojasno. Makedonija e edinstvenata Balkanska drzava sto se granichi samo so Balkanski zemji. Site drugi Balkanski zemji bile vo dopir (se granicat ili bile vo sostav) so ponapredni imperijalni sili od Osmanliskata Imperija. Makedonija prvpat doaga vo dopir so "svetot" vo ovoj denesen svet na internet i neogranicena komunikacija. I prvpat dobivame " virtuelen izlez " na moreto od svetskite komunikacii. Zatoa i na nekoi od Vas " inkvizitatorite" vi licat novite idei i fakti - izmislica. Go rusat vasiot svet na status quo - intelektualci.

4. Za Egejskite i Pirinskite Makedonci: Ocigledno deka podaleku od "cetnici" i "ustashi" ne mozete da dofrlite. Kako i da e , vie seuste ste daleku od fazata na imanje na Makedonska nacionalna samosvest. Po vasite razmisluvanja nejasno e zosto Vam vi treba drzava koja ke se vika Makedonija. Vas vi treba samo internet web strana na Kirilica. Do tamu dofrla vasata Makedonska samosvest. Menuvajte si go vaseto ime na stranicata do bezsvest i ke bidete super. Ostavete go ovoj problem so Makedonskiot identitet na onie koi nesto znaat i cuvstvuvaat za identitetot - "vesterkite".
Vie ako se cuvstvuvate zaloznik na Makedonskata tragedija, bi vi preporacal da razgovatate so nekoi Evrei, za nivnite cuvstva vo odnos na Holocaust-ot ili Ermencite vo odnos na nivniot Genocid. Mozebi togas ke razberete nesto, posto slicnite na tebe samo ako im e servirano na tacna od strana pocnuvaat da prifakaat.

5.Za ova ne bi komentiral. Toa e vashe pravo, a bogami i dolznost da imate svoe mislenje za ulogata na ovaa Vlada vo istorijata na Makedonija.

Меглена, ти со твоето јако

Меглена, ти со твоето јако чувство на „идентитет“, коа ќе идеш на мењање пол?! Или со оглед дека умот ти е уште на ниво на основно школо (она за парната машина и стратешката важност на Македонија е јако, стварно:), не ти дозволуваат лекарите?! Ако, душо, ако. Важно е партијата да те разбере и да те вдоми и да ти дае каков-таков идентитет, дур стварно не сфатиш која си.

Uuu jak odgovor nema sto.

Uuu jak odgovor nema sto.

Kako bese ona so " cesto ne se srekava na Okno" ... Imas pravo.

Povtori si pak vo sebe koe oddelenie sum , za da slucjano ne ti se srusi "iluzijata" za naprednata elita na koja mislis deka i pripagas. Tolku si "eliten" sto navreduvas " treto oddelenki" .

Takvite kako tebe se apsoluten shkart na edno opstestvo. So svoeto postoenje samo predizvikuvate i truete okolu sebe, posto ste totalno impotentni da dadete svoj pridones kon podobar svet na bilo koj level. Religiozen, Intelektualen ili Naucen. Popusto potroseni budgetski pari za tvoeto obrazovanie.

Za ona sto mi bese jako so parnata mashina uste eden podatok za vaka "detskite" idei. Suetski kanal pochuva da se gradi 1859 a e zavrsen 1869. Interesno neli? Glupi Evropjani?

Мигрена, што се љутиш,

Мигрена, што се љутиш, стварно пишуваш те во машки род те во женски род, а цело време збориш за идентитет? За транссексуален идентитет?!

Interesen problem neli ? Ne

Interesen problem neli ? Ne mozes da mi go odredis identitetot , zatoa sto ne mi go znaes polot. Pa neli vashata teorija vika deka imeto ne go definira identitetot.

Togas kako so moeto ime so tvojata visoko intelektualna logika go definiras mojot identitet. Ili mozebi "Severna" ke ti pomogne da si gi razjasnis rabotite ?

Zbuneti ste , psiho-anal-ichen?

Јас ќе се обидам да ја вратам

Јас ќе се обидам да ја вратам оваа дискусија на колосекот кој го поставив, иако знам дека тој колосек се разгранува, меѓутоа ако дозволиме без мерка да се разграни, очигледно се губиме. Мојата главна ТЕЗА е - Македонија денес за првпат се соочува со инженеринг на националниот идентитет.
Колку што ми е мене познато, поголемиот период од времето кога Македонија била во рамките на Османлиската империја нации НЕ ПОСТОЕЛЕ. (Нациите претставуваат конструкција која се јавува по Француската буржоаска револуција (1789), со дополнително задоцнување на овие простори, како и се’ друго впрочем.) Тоа значи дека Турците не можеле да променат нешто, што во тоа време (барем до крајот на 19 век) не ни постоело на овие простори, имено националниот идентитет. А доколку мислиме на идентитетот на народот (мислам дека аналитичарката!?! повеќе алудира на тоа), колку што ми е познато, Турците не ни сакале, ниту се обидувале да ги асимилираат народите (според параметрите јазик, религија...) кои влегувале во рамките на нивната империја.
„Комунистите“ уште помалку можеле да ни го сменат идентитетот, зашто во нивно време и најмногу по нивна вина е нашиот идентитет воспоставен и СТАНДАРДИЗИРАН. Повторно колку што ми познато (поправете ме ако грешам) единствено Македонија профитираше од времето на „комунизмот“ со „спакувана“ нација-држава (сите други „комунистички“ држави биле нации пред да бидат „комунистички“). Тоа значи дека обвинувањето на „комунизмот“ за разобличување на нашиот идентитет е класичен нонсенс.
Според тоа, единствено преродбеничкиот проект може да се смета за полноправен носител на стигмата за систематско разобличување и преобликување на македонскиот идентитет. Зошто? Прочитајте го текстот повторно и можеби ќе ви стане јасно!

Prvo apsolutno ne postoi

Prvo apsolutno ne postoi razlika megu identitet na narod i identitet na nacija. Ona sto nacijata ja definira kako nacija za razlika od narodot, spored "marksisistite", za koj veruvam deka govorite, e geografijata, odnosno jasno definiranata teritorija na koja toj se naoga i e sposoben da ja odbrani.

Svojot identitet na Makedonec go imate so sebe i koga ne ziveete na teritorijata na Makedonija, sto znachi deka geografijata ne e odlucuvacki faktor za identitetot. Evreite se najdobar primer za identitet koj ne e vrzan so teritorija.

Ona za koe ne se slozuvam so vashata teza e deka Makedonija prvpat se soocuva so inzenering na nacionalniot identitet. i toa go kazuvate so polna verba posle mnoguvekovni obidi za asimilacija od strana na site sosedni drzavi,i skoli na bugarski, grcki i srpski, so srpski , grcki i bugarski verzii na istorijata vrzana so Makedonija i Makedoncite.

Se slozuvam so vas deka "komunizmot" odigra klucna uloga vo sozdavanjeto na Makedonskata drzava, no samo kako cena koja morase da se plati na ime formiranje na nacionalna drzava.
Pokraj drugoto, cenata koja ja plativme kolektivno e brisenje na dobar del od kolektivnata istorija na nasiot prostor. Odnosno se pred "doselbata" na Slovenite beshe "untouchable" zatoa sto i onaka ne e bitno od kade si vo idnata zaednica na rabotnicite od site zemji.

Kade e problemot koj mislam deka ne go razbirate. Nasiot identitet e vrzan za teritorijata na koja ziveeme, vo smisol deka svoite koreni i istorija gi vleceme od site luge i narodi koi ziveele na ovaa nasha teritorija, teritorijata na Makedonija. I nie i Aleksandar Makedonski sme go dobile imeto od teritorijata na koja ziveeme. Se razbira deka ne sme isti narod, megutoa isto taka ne mozete da se zakolnete deka sigurno nema ni eden del od genite na tie luge vo nas.
Drugite narodi okolu nas go formirale svojot identitet na poinakvi nacini. Grcite na primer go vlecat svojot identitet preku jazikot, iako sekoj moze da nauchi jazik i da se povikuva na 2500 godini istorija.

Ona sto najverojatno ve zbunuva i go determinira vasiot zaklucok deka se raboti za preoblikuvanje na Makedonskiot identitet , e faktot deka za prvpat Makedonecot e totalno sloboden da gi istrazuva svoite koreni bez nikakvi prepreki i ogranicuvanja. Bez nikakvi krienja koj bil Chento i zosto Makedonskite partizani sakale da odat da se borat za Obideneta Makedonija, a ne sakale da odat na Srem.

Se razbira deka ke ima lutanja i cudni kombinacii i teorii vo procesot, megutoa toa e proces niz koj pominale site drugi nacii. Ne razbiram zosto ve plashi vas, ili bilo koj drug, osven ako nemate zadni nameri.

Meglena veli ...faktot deka

Meglena veli

...faktot deka za prvpat Makedonecot e totalno sloboden da gi istrazuva svoite koreni bez nikakvi prepreki i ogranicuvanja...

Bi go preformuriral

Za prvpat Makedonecot ima sloboda da gi kudi i proglasuva za predavnici onie sto se protiv pogrcuvanje na nasiot identitet i protiv helenisticko modeliranje na realnosta.

Za kakva sloboda zboruvas ako i samata se obiduvas da nametnes koncepti. Zarem e cudno sto ogromen del od Makedoncite se zadovolni so svojot identitet i ne im trebaat dodatni ikonografii za da se osekjaat svoi. Zarem ne e borba za sloboda na identitetot koga tie lugje se borat protiv sekoj sto saka da im go promeni identitetot?

Velis deka budilnikot zazvonel i deka Makedoncite se budat. Jas velam deka samo sto pocnuva da zvoni i deka koga Makedonecot ke se razbudi voopsto nema da mu se dopagja zamislata na Gruevizmot. Nitu Skopje koe so novite unakazuvanje pocnuva da nalikuva na Atina. Sporedi sliki ili prosetaj za da vidis.

I za kraj. Makedoncite ne go izbraa helenistickiot identitet, nitu go baraa. Im bese centralno nametnat od edna grupa koja ocigledno ima vistinski problemi so identitetot.

Apsolutno se slozuvam so Vas.

Apsolutno se slozuvam so Vas. Vo toa i se sostoi slobodata na istrazuvanje bez prepreki. Vie isto taka imate pravo vo taa diskusija na mislenja da go dadete svojot licen pridones vo odgovorot na prasanjeto " Zosto sme nie Makdeonci" .
Edistven koncept koj jas go nametnuvam e konceptot na Slobodata na izrazuvanje, koja vklucuva i sloboda na greska, sloboda na kritika. Ke se soglasite deka komunistickiot koncept za identitetot na Makedonija ne vkluci golem del od Makedoncite vo taa rasprava. Ednostavno komunistite so dekret go odredija identitetot, do kade ke odime so istorija , i kolku ke molchime koga ke ne prasaat " A bre Makedonche" . Dali ke im se dopaga na Makedoncite ona sto ke go vidat koga ke se razbudat e za diskusija, a samo vremeto ke pokazhe koj bil vo pravo.

Штом некој ќе каже дека

Штом некој ќе каже дека помеѓу идентитет на народ и нација не постои апсолутно никаква разлика, секој обид за понатамошно дискутирање е рамен на лудило! Очигледно се работи за непознавање (елементарно) на факторите кои предизвикуваат појава на нација, која пак, се смета за единствен легитимен суверен за формирање на нација-држава (од типот на државите од доцниот 19 век). Повторувам, разобличување на македонскиот национален идентитет од страна на Срби, Бугари, Грци... не може да постои во време кога НЕ ПОСТОИ македонска нација. Чиста будалаштина е, исто така, да се говори за занемарување на изучувањето на античката историја на Македонија од страна на „комунистичкиот“ режим, кога точно ЗНАМ дека таа историја сум ја учел во основно и средно (а ја учеле и други пред мене) и никој немал потреба да нагласува дека таа историја е наша (чија би била ако не наша?!?!?).
Витгенштајн има кажано (додуше за сосема друга работа) дека за оние работи за кои не може да се говори, за нив треба да се молчи. Да го послушаме!

Ne znam zosto tolku se

Ne znam zosto tolku se vozbuduvate, megutoa mene mi lichi deka vie treba malku poveke da procitate pred da resite da molchite.
Eve vi go delot od preambulata na Makedonskiot ustav koj ja definira Makedonskata drzava.
Kade vo nasiot ustav vidovte Makedonska Nacija. Ima Makedonski narod i Nacionalna drzava na Makedonskiot narod.
Mislite deka nekoj se zbunil vo definiranjeto na Makedonskata Nacija ? Ili sakate da kazete deka Nacionalnata drzava na Makdeonskiot narod ima eden identitet, a Makedonskiot narod ima drug identitet.

"kako i od istoriskiot fakt deka Makedonija e konstituirana kako nacionalna dr`ava na makedonskiot narod"

Mozebi na kraj ke dojdeme do vistinskata pricina za Vasiot problem so imeto i identitetot na Makedonija.

Како и досега, разбирањето на

Како и досега, разбирањето на нештата е речиси целосно суспендирано. Последен на кој мислев со повикувањето на Витгенштајн бев јас самиот. Тоа значи дека сум мислел на некој друг/а, така?!?
За последен пат, јас не се повикувам на Уставот, за да барам нешто во него. Јас говорам за менувањето на нашиот национален идентитет од нас самите (со што мислам на Владата). Идентитетот на македонскиот народ бил обликуван од разни фактори, меѓутоа тој станал суверен (значи институционализиран) со формирањето на соодветната нација-држава. Според тоа, националниот идентитет на еден народ не може да биде загрозен кога народот не е суверен. Во такви случаи идентитетот на еден народ може да биде (и е) обликуван (на разни начини), зашто тој идентитет се’ уште не е кодифициран, а кога не е кодифициран, не постои идентификациска матрица која може да биде нарушена (народот е се’ уште на ничија земја). Затоа, кога народот не е суверен, самото загрозување на неговиот идентитет станува проблематична категорија, зашто народот не е институционализиран во модерен контекст. Според тоа, националниот идентитет никогаш порано (освен можеби бенигно во времето на Љубчо) не ни можел да биде доведен во прашање, зашто пред 1945 година не постоеле македонски ИНСТИТУЦИИ, во кои сржта на македонството била кодифицирана (јазик, историја, религија, култура...).
Потфатот на Груевизмот е тука специфичен и единствен, зашто тој тргна да ги преуреди токму параметрите кои го градат нашиот национален идентитет - имено, институциите (оние кои работат со историјата, културата, идентитетот, спомениците, итн.). Надежта во сето тоа може да се бара (можеби, тука не сум потполно сигурен, зашто вакви примери има малку низ светот, ако воопшто ги има) токму во неговото запоставување на идентитетот на народот, кој честопати знае да излегува низ процепите на институционалната идентификација.

Apsolutno pogresen pristap

Apsolutno pogresen pristap kon prasanjeto na identitetot. Ona sto vie sakate da kazete e deka nikoj ne moze da vi gi ukrade patlidzanite ako seuste ne ste gi nasadile. Mnogu povrsinsko gledanje na rabotite. Identitetot ne e kategorija koja postoi nezavisno do Vas. Kodificiranjeto i nacionalnata drzava se samo zapis i adresa na kolektivniot identitet, vo ovoj slucaj na Makedonskiot narod.
Zatoa i vi rekov na pocetok deka mesate licen edentitet i kolektiven identittet. Koga rabotite sozrevaat individuite koi se nositeli na suverenosta i koga naogaat dovolno zaednicki elementi za kolektiven identitet preku " social contract" ja prenesuvaat svojata suverenost kon zaednickiot element vo ovoj slucaj drzavata i pravat ustav (social contract) koj im gi garantira i suverenosta i kolektivniot identitet. Zatoa treba da si go procitate Ustavot za da vidite sto ste potpisale kako dogovor so drugite individui okolu vas.. Na krajot na kraistata site institucii sto postojat vo Drzavata postojat za zastita na toj Ustav. Odnosno site taksi koj gi plakame gi plakame za da mozeme da go sprovedeme toj dogovor - Ustavot i da ja odbranime teritorijata koja Ustavot ja definira.
Deka identitetot e neotugiv od edna individua i deka kako aksioma treba da se prifati pokazuva i prvata recenica od Amerikanskiot ustav. Prvata recenica govori za " God given rights " odnosno elementi koi se vo covekot od negovoto raganje i koj voopsto ne mozat da bidat predmet na diskusija.
Ona kade gresite e sto mislite deka identitetot moze da se smeni odozgora nadolu. Nikogas ne ni mozelo a i ne se slucilo do sega. Ona sto tolku me cudi e sto i pokraj faktot sto nasata golgota so identitetot i imeto , pokraj Evrejskata, se "textbook" primeri za nerazjasneta nelogicna povrzanost na tradicijata so individuata, tolku golem del od nasata moderna " elita " nema razbiranje za tie elementi koi bi trebalo da bidat fundament na edna nacionalna drzava.

Ako mislite dega vladata na Gruevski go prekrsila opstestveniot dogovor (social contract) togas ne mi e jasno sto cekate. Negova zadaca e da go cuva identitetot kako sto e definiran vo Ustavot. Ako ne go pravi toa togas ona sto bi trebalo da sledi e samo da pokazete i dokazete koj clen od dogovorot go prekrsil i da go smenite. Poednostavno, zdravje.