Нашиот Понтие е главен Пилот на преродбата

21.04.2012 13:25
Нашиот Понтие е главен Пилот на преродбата

Да бил Ерусалим окупиран од Внатрешната македонска револуционерна организација (вмро), Исус би бил распнат на панорамското тркало на Коце од Скопје. Или меѓу локните на Силвана Бонева. Со венец од палмини гранчиња и златна лента со порака на јагнешките бригади на македонската револуција: И, сус, бе!

Во процесот против протокомунистичкиот провокатор, Маневски би бил фаворит за улогата на Каифа, макар што и лудиот Аргатангел не би бил без шанси. Понтие би бил обожаваниот Пилот на семакедонската преродба. Офкорс.

Денеска немаше да се крстиме туку ќе се панорамиравме (кружни движења со дланката пред раскокорените очи на надобудните исусовци од редот на панорамите) пред секој спомен на Неговото свето име. И би се чукале со црвени панорамски кабини како симбол на рајското патување на луѓето кои како идиоти успеале да ги ебнат малку своите земски животи и да ги потрошат чекајќи од големото вмровско дрво да им паднат плодовите на преродбата. И со црвени јајца на Велигден, се разбира.

Во отсуство на нашиот драг Исусек, тие ја распнуваат Македонија. Врз идејата за панорамското тркало, врз спомениците и портите, врз разорените институции, врз разорената граѓанска и национална и културна супстанца и врз пушкарниците на левата страна на Вардар што како ортодоксна „мажино“ линија ја чуваат Македонија од тоа што во вемерето го викаат албанска агресија.

Имаме ли основа да веруваме дека нашиот спас е во вмровската смрт на Македонија? Можеби татковината одлучи така простодушно да умре за да ги откупи нашите гревови и да нè спаси од нас и од нашиот срам.

Којзнае, можеби еден ден ќе реши да му се објави на лесноверниот народ, на неверниот Тома од Кича и, посебно, на екипата што стоеше во првите редови на прославата на Исусовото воскресение во дворот на „Свети Климент“, на екипата, значи, распната меѓу театралната, фолклорна, православна, кичерајска самопретстава и суштината на еклатантното злосторничко здружение на привремена работа во раководниот врв на бившата држава. Како во некои филмови за мафијата во кои убијците ја тешат сопругата на колегата што претходниот ден го убиле и расцмиздрени учествуваат во сите верски ритуали на погребот (цвеќиња, свеќи, солзи, патетични говори), така и ние ја имавме таа слика во која на едно место беа собрани народот, клерот и фамилијата со тоа што тие за прослава на смртта го беа одбрале празникот на воскресението. Можеби затоа што не им беше јасно кој е тука жртва, кој е спасител, а кој е проста публика.

Имав впечаток дека црквата е располовена меѓу нереалната идеја да биде обичен церемонијалмајстор и некој кој можеби и може нешто да ќари од тоа што сите, конечно, го препознаваме како македонска трагедија. Јас, пак, мислам дека е ординарна жртва и тоа жртва која ужива во аранжирањето на сопствената смрт.

Архиепископот направи монтипајтонски гест кога ѝ пријде на Фамилијата издвојувајќи ја својата маленкост од колоната што ја правеше воскреснувачката магија околу „Свети Климент“. Како да игра во „Брајановото житие“ човекот отиде да размени неколку збора. Со нив. Свиленобрадестиот не одбра да отиде кај некои што немаат никакви други шанси, туку отиде кај тие што си ги беа присвоиле сите шанси, вклучувајки ги и материјалните шанси и институциоанлните шанси и државните и државничките што ги беа стекнале со најбезочна узурпација од обичните луѓе, на луѓето кои, значи, на крајот на умот оставаат надеж дека ќе оздрават или дека ќе бидат помалку несреќни ако во велигденската вечер победат во чукањето со јајцата.

Има ли некоја шпионска мрежа која за добри пари може да нè извести што дедо Стефан му рекол на таканаречениот државен врв?

Јас мислам дека му рекол да го почекаат во „Уранија“ додека тој го трча последниот бесмислен круг.

Таа попскополитичка едночинка која требаше да му го сугерира на шашардисаниот народ единството, да не речеме сраснатоста меѓу црквата и државата преку топлите врски на двата највисоки врвови во Македонија (државниот и црковниот) нема да оди од проста причина што и двата врва се однесуваат кон државата како што домашните миленичиња на баба ми се однесуваа кон нејзините хризантеми: од многу мочка и цвеќето и државата се сушат.

Стеблото на МПЦ го суши природата на православната вера, извитоперената апликација и интерпретација и шизофрената општествена корелација која се огледа во тоа што црквата бара спас во државата чие распаѓање го стимулира свесно или инстинктивно и, можеби, најмногу, како плод на длабоката, политичка, културна и цивилизациска неукост. Се разбира, и како резултат на смешнотажната кадровска селекција.

Националната црква е улава работа по себе, по дефиниција, а особено е улава кога ќе почне да мисли дека еуфоричните национални декларации, народните песни и ора и митомрсните стереотипи, се тие што ја заслужуваат нејзината поддршка многу повеќе отколку студените заложби на здравиот разум.

МПЦ е важен учесник во процесите на внатрешното разградување на Македонија не само по тоа што се определи за лигаво сојузништво со највулгарните интерпретатори на антимакедонската десница, туку затоа што не успеа да ги разбере или, можеби, зашто преуспешно ги разбра процесите на институционална и културна дисолуција на македонското општество. Можат да одат по ѓаволите. Тие асистенти на големата заебанција. Атомската бомба на Северна Кореја јас би ја пуштил врз митот дека таканаречената македонска православана црква одиграла многу важна улога во конституирањето и опстанокот на македонската нација. Тоа е најголемата светска историјска тралалајка. Тоа е исто како да кажете дека вирусот на сидата одиграл важна улога во здравјето на човекот што ќе го умре вака или така.

Православието е најголемиот хендикеп на македонското општество, можеби не воопшто, но во конкретните цивилизациски околности - секако. Заедно со кирилицата. Не сакам да давам морални или верски и филозофски квалификации, но во културна и во политичка смисла, тоа е тежок хендикеп. Православието е застарена марка компјутер. ПС што не може да го обработи утрешното отворање на денот. Верскокултурната матрица нè дистанцира од пошироката западна култура, не само како знак туку и како суштина што обликува.

Извор: globusmagazin.com.mk

Илустрации: Метју Чарлс Крејб

Eve nesto na ova tema od dedo

Eve nesto na ova tema od dedo Marks,koj vo 1854 napisa nesto za ova (volume 13, collected work page 71&72):Na vistina ni bese receno deka eden od golemite planovi na Zapadnite Sili bese da se stavat na ista noga Hristijanite i Muslimanite vo Turcija.Sto ova znaci?Mozebi ne et nisto, mozebi et nesto vrlo vazno toes davajne na politicki i grakanski prava na mislimanite i hristijanite, bez koracenje niz bilo koja od ove dve religii, toes bez zemanje vo obzir religijata na ovie dve grupi.Imeno ova bi znacel kompletno odvojuvanje na Drzavata od Crkvata toes religijata od politikata. Mekutoa Turskata drzava, kako i site orientalni drzavi, se osnovani na edna najintimna vrska, sto be mozele da recime deka ovie drzavi se stvoreni, na najsuptilniot identitet meku drzavata i crkvata toes Politika i religija.Kuranot e dupli izvor na Vera i Zakon, na Turskata imperija i nezinite gospodari.Znaci se prasuvane kako e vozmozno, i dali et vozmozno da se izramnat Vernite so Gaurite toes Muslimanite so Rajata pred Kuranot? Za da se ovozmozi ova nesto ke treba da se dodade nov grakanski zakon koj sto bi go zdrobil Kuranot, toes ova bi ja vo isto vreme rasturila Turskata drzava i drustvo, i samo taka bi se stvoril nov poredok od rusevinite na Turcija. Od druga strana edna od glavite karakteristiki na Pravoslavnata vera koja sto ja odvojuva od drugite granki na Hristijanstvoto,jet istata identifikacija na drzavata so crkvata, na grakanskiot so crkoven zivot.Za vreme na Vizantiskata Imperija, imase golema intimnost meku Drzavata i Crkvata,i na vistina e nevozmozno da se pisuva istorijata na ednata bez, pisuvanje istorija za drugata. Vo Rusija istiot identitet pevladuva, samo tamu vo sporedba so Vizantija, crkvata bese trasformirana, vo obicna alatka na drzavata, crkvata stana instrument za potiskuvanje na narodot doma i insrument na agresija nadvor. Otomanskata imperija vo soglasnost so nivnoto razbiranje na zivotot,i dozvoli na Vizantiskata Teokratija, da se razvija do tolku golem stepen sto na popot od sekoja lokalnata crkva mu bese dozvoleno da jet vo isto vreme sudija, gradonacalnik, ucitel,, promatar vo pravenje na dogovori,odreduvac na danok, i toa ne kako naroden sluga ami majstor, magister, na site raboti.Najvazniot prigovor koj sto moze da mu se zalepi na Trcite za ovaj undurmum e ne toa deka tie gi osakatija privillegite na Hristijanskito Kler, tuku na protiv pod nivna domimacija site ovie privelegovani dejstva na Klerot mu ovozmozi na istiot da go goltne celot drustven zivot.Gospodinot Fallmerayer, ni kaza edna anegdota za ova kako eden od Grckite popovi, se najde vo golemo cudenje koga nu bese kazano deka Catolickit Kler nema nikakva graganska vlast , i radi toa ni nema potreba i ne se zanimava so vakvi raboke.Popceto, togaj vcudenevideno prasa " Ami kako nasite Catolicki braka planirata da ja pominat sekidnevnata zdodevnost vo zivitot." Ete tolku od mene za ova rabota, neka Gospod ve cuva site zdravi i zivi, vo momentov trebe site da si gi otvorite ocite ,trebe da se isplacat i da se izallat site mladi decinja koj sto zagina tamu kako vo Gostivar taka i vo Smilkovci, i prst na umot.

николче од битола, а кемал

николче од битола,
а кемал ататурк?...кај учеше сколија?...дај малце гордеј се и демантирај се
(и пиши на кирилица, коа више...)

Spolajti na kritikata Django,

Spolajti na kritikata Django, arno ama eve veke 40 i nesto godini sum na pecalba i kaj sto sum nemat nasi luke ta shalt tablata na koja sto kucam et na latinica,a komputerot mi et 35 godini star, i ne se razbiram mnogu vo komjuterite, ta eve sega planiram da dojdam vo Makedonija na vidvajne i nameravam da kupam edna nova shalt tabla od tamu za da mozam so neja da pisuvam na kirilica.Vtoro, nesto prasa za Kemal Ataturk, ta ke ti kazam jas imam nesto procitano za Kemala, i edna od knigite koj sto bi ti ja preporacal et napisana od eden moj star ucitel, koj sto se vikat Vamik .D. Vulkan, M.D. Doctor Vulkan et rodum od Turcija, a po profrsija et psihijatar i et eden od vrvnite srucnjaci vo svetot na psihoanaliza,i ova biografija za Kemal Ataturk "et must read".Doctor Vulkan denes zivee i tvori vo Amerika.Ete tolku od mene .