1022 hPa
71 %
10 °C
Скопје - Сре, 11.12.2024 15:59
Гладувавме. Немавме ништо.
Но имавме леб.
Немаше што да се јаде.
Но имаше домати во изобилство.
Стававме домати врз лебот.
Ништо немавме, но кромид имавме.
Го стававме врз доматите и лебот.
Гладувавме, но маслинов зејтин стававме
врз кромидот, доматите и лебот.
Имаше изобилство домати
и ги јадевме во подножјата на брдата
со кромид, маслинов и леб.
Гладувавме. Немавме ништо.
Но пехар имавме.
Однатре пехарот беше бел.
Розикав однадвор.
Розевото беа гранките од ружа.
Ништо немаше.
Но постоеше белото и розевото.
И имаше листови.
Листовите беа обоени златно
крај розевите ружи однадвор
на тој бел пехар. Ох, ништо немавме.
Белото во пехарот, и розевото,
и златните листови.
Беше празен. Ништо немаше.
Но имавме прозорец.
Имаше некои риги
потаму од прозорецот, беа од дрво.
Ригите беа тарабичка крај прозорецот,
а таа се наоѓаше на тремот.
И имаше скали
што се спуштаа до оградата, а врз оградата
чекореа мачки со своите опаши,
шпартајќи напред и назад.
Гладувавме. Немавме ништо. Празно, глад, ладно.
Имаше рибник.
Немавме ништо, искрено речено.
Рибникот беше мал.
Не можевме да видиме.
Можеби имаше нешто.
Но беше мал и темен.
Стварно не можевме да видиме, но имаше трева
по рабовите: гледавме како се ниша,
а водата се темнееше.
Немавме ништо. Бевме толку близу
баш до ништото. Од нашата тарабичка
преку врвот на оградата, додека го држевме
нашиот пехар и јадевме
од нашите домати, маслиново и лебот,
гледавме во рибникот.
Не можевме да видиме ништо, немавме ништо,
но изгледа
синиот рибник беше надежта
која можеше да се растури сама
и да отплови далеку.
Ништо не можевме да видиме. Гладувавме.
Ништо немаше. Беше празно.
Имаше маслинов зејтин и леб.
Постоеше белиот пехар.
Постоеше тарабичката и врвот на оградата.
Беше тажно и сè потажно.
Препев: П. В.
Моли Тененбаум (Molly Tenenbaum, 1957), американска поетеса, музичарка, професорка. Родена во Лос Анџелес. Предава Композиција во Сиетл. Во поезијата е склона кон јазички истражувања, посебно во семантичките споеви. Контрадикторните фрази - како што вели самата опишувајќи ги сопствените песни - во целина не се поништуваат, туку секогаш преостанува нешто што ја одржува напнатоста и ја чува вистинитоста на исказот дури и кога тој е лажен.