Што прави Римац?! Доби големи пари, и тоа е лошо

18.04.2024 08:12
Што прави Римац?! Доби големи пари, и тоа е лошо

Анте Мандиќ, доајен на хрватската ИТ сцена, основач и поранешен сопственик на групата IN2, во големо интервју за Форбс Хрватска, го коментираше неповратниот грант од Националниот план за опоравување и отпорност (НПОО) од 179,5 милиони евра што го доби компанијата Mate Rimca Project 3 Mobility за развој на роботско такси.

„Јас всушност немам идеја што работи Римац, односно од што заработува. Гледам дека за тоа се води широка и остра дискусија во медиумите и социјалните мрежи. Затоа ми е тешко да извлечам некои децидни заклучоци. Она што го гледам е дека има многу добар ПР, па може да се каже дека Римац е врвна ПР агенција која нашата земја често ја користи и од која дефинитивно имаме и некаков вид на корист.

Пред некој ден видов дека има и организирани посети за групи каде што може да се види кампусот Римац, па може да се каже дека покрај ПР е и туристичка агенција“, вели Мандиќ.

„Под субвенциите што ги споменувате, веројатно мислите на огромните пари што ги добил или ќе ги добие од фондот за опоравување за приказната за развојот на самоуправувачки такси. Ако тоа е вистина, мислам дека тоа е многу лошо и дека тие пари, ако Хрватска ги добила за нешто што се нарекува опоравување, тоа би требало да се сподели со голем број други компании кои имаат технолошки предизвикувачки проекти со извозен потенцијал, како што се STEMI, CircuitMess, Include и слични“, вели Мандиќ.

Тој вели и дека не гледа смисла во тоа толку да се турка развојот на самоуправувачките автомобили.

„На пола шега, можеме да кажеме дека, ако некогаш успееме да направиме функционален самоуправувачки автомобил, тоа би значело дека би го користеле оние кои сега не можат да го користат затоа што, на пример, немаат возачка дозвола или не не можат тоа да го прават поради здравствени причини. Со тоа, бројот на автомобилите во сообраќај драстично би се зголемил, со сите негативни ефекти кои одат со тоа. Јас лично, никогаш не би прифатил да ме вози некаков робот. Знам дека тоа е чудно за некој што во последните триесет години се занимава со развој на софтвер, или можеби токму затоа го имам овој став.

Не верувам ни во приказната дека електричните автомобили помалку ја загадуваат околината. Секој кој видел како изгледа рудник за литиум и манган - а јас го видов во Индонезија - ќе разбере за што зборувам. Сета оваа политика на форсирање и субвенционирање на електрични автомобили има одредена доза на ЕУ административно лицемерие. Загадувањето го оддалечивме од нас таму некаде во некоја Африка или Југоисточна Азија и сега совеста би требало да ни биде мирна“, заклучи Мандиќ.

Извор: https://www.index.hr/